شناسايی بيش از ۲۰۰ هزار هكتار اراضی مستعد پرورش ميگو در كشور

5/5

معاون آبزی پروری سازمان شيلات ايران با بيان ظرفيت هاي آبزی پروری در كشور و استان، گفت: بيش از۲۰۰هزار هكتار اراضی شناسايی شده در كشور به عنوان پتانسيل های پرورش ميگو وجود دارد و در حال حاضر بيش از ۱۴۰۰۰هكتار از اين ظرفيت زير كشت می باشد.


به گزارش روابط عمومي سازمان شيلات ايران به نقل از اداره كل شيلات گلستان، مهندس افراسيابی در آيين جشن و شكرگزاری پايان برداشت ميگو در شهرستان گميشان كه با حضوراستاندار گلستان، مدير كل دفتر ميگو و آبزيان آب شور سازمان شيلات و مدير كل شيلات گلستان برگزار شد، اظهارداشت: زحمات تمام كساني كه در برگزاری اين جشن همكاری داشتند شايسته تقدير است و در واقع شكر گزاری عالی ترين شكل بندگی است و اميدواريم شاهد توسعه بيش از پيش صنعت آبزی پروری در استان و كشور باشيم. 

وي افزود: در بين بخش هاي كشاورزی آبزی پروری و در بين بخش هاي آبزی پروری پرورش ميگو از حاشيه سود مناسبي برخوردار است كه جذابيت سرمايه گذاری را افزايش مي دهد. 
معاون آبزی پروری سازمان شيلات ايران يادآور شد: ظرفيت بيش از ۲۰۰ هزار هكتار در زمينه پرورش ميگو در كشور شناسايي شده كه ۱۰ هزار هكتار آن در گلستان است. 
مهندس افراسيابی خاطر نشان كرد: خوشبختانه فاز ۴ هزار هكتاري مجمتع پرورش ميگو گميشان فعال و پرورش دهندگان در اين قسمت در حال فعاليت هستند و تلاش ما تسريع در تكميل زيرساخت هاي فاز ۶ هزار هكتاری است كه با فعاليت جهادی قابل اجرا است.
معاون آبزی پروری سازمان شيلات ايران در پايان گفت: شهرك ماهيان خاوياری پيشرفت خوبي داشته و در كنار پروش ميگو مي تواند بازار هاي هدف خوبی را در آسيا و اروپا داشته باشد. 
گفتني است آيين جشن و شكرگزاري برداشت ميگو پاك گميشان پس از رفع كامل بيماري لكه سفيد، با بخش هاي متنوعي از جمله برگزاری جشنواره طبخ آبزيان، برپايی غرفه های صنايع دستی تركمن و مراسم آيينی اين قوم از جمله ذكر خنجر، در شهرستان گميشان برگزار شد. 
همچنين در اين مراسم پيام آيت الله نورمفيدی نماينده ولی فقيه در گلستان نيز كه حاوی تقدير و تشكر از مسئولين شيلات و ساير دست اندركاران در زمينه صنعت ميگو و رفع بيماري لكه سفيد بوده است، به صورت تصويری پخش شد. 
لازم به ذكر است در اين مراسم از جمعي از مسئولين و جمعی از فعالين آبزی پروری استان كه در رفع بيماری لكه سفيد نقش داشته اند از سوي معاون وزير و رئيس سازمان شيلات ايران و مدير كل شيلات گلستان تقدير به عمل آمد.