اطلاعیه 6945 سازمان استاندارد ملی ایران

5/5
به استناد مصوبات نود و یکمین اجلاس شورای عالی استاندارد مورخ 1373/9/8 پنیر و سایر فرآورده های لبنی (به استثنای تولیدات سنتی) مشمول مقررات استاندارد اجباری می باشد. استاندارد ملی ایران به شماره 6945 تحت عنوان”شیر تبخیر شده  ویژگی ها و روش های آزمون” در یک هزار و هشتصد و بیست و هشتمین کمیته ملی خوراک و فرآورده های کشاورزی مورخ 1400/4/16 مورد اصلاحیه اول قرار گرفته است؛ مراتب جهت اطلاع عموم و توجه به الزامات قانونی آگهی می‌گردد.
الزامات قانونی:
  1. شروع اجرای اجباری اصلاحیه استاندارد مذکور سه ماه پس از انتشار آگهی در روزنامه می باشد. و تا قبل از تاریخ مذکور تجدید نظر اول استاندارد فوق معتبر می باشد.
  2. نشانه گذاری فرآورده هایی که استاندارد آن اجباری شده، با علامت استاندارد الزامی است و تولید،تمرکز، توزیع و فروش این فرآورده ها باکیفیت پایین تر از استاندارد و یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع می باشد.
  3. علامت گذاری فرآورده های مشمول استاندارد اجباری مستلزم دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد می باشد.
  4. اعطاء پروانه کاربرد علامت استاندارد به واحد های تولیدی منوط به تامین شرایط عمومی تولید و انطباق کیفیت فرآورده با استاندارد ملی مربوط می باشد.
  5. رعایت کلیه مقررات استاندارد اجباری و سایر قوانین و مقررات جاری در مورد کالاهای وارداتی الزامی می باشد و کیفیت مواد و کالاهای وارداتی بر حسب ضرورت و اولویت و توجه به مسائل سلامت، ایمنی، بهداشتی، زیست محیطی و اقتصادی باید با استاندارد ملی و یا استاندارد های معتبر و ضوابط فنی مورد قبول سازمان منطبق باشد.
  6. صادرات فراورده های مشمول اجرای استاندارد اجباری منوط به صدور گواهی انطباق بر اساس استاندارد تعیین شده توسط کشور هدف یا استاندارد های بین المللی مورد قبول طرفین و یا مشخصات فنی اظهار شده توسط مراجع قانونی و یا ذیصلاح کشور هدف و یا صدور گواهی انطباق توسط سازمان ملی ایران و رعایت سایر قوانین خواهد بود.
  7. کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی ذیربط میتوانند جهت کسب اطلاع بیشتر در مرکز به سازمان ملی استاندارد و در استان ها به ادارات کل استاندارد مراجعه نمایند .